Basun

Basunen kaldes også for trombone eller trækbasun. Hvis du spiller basun, kommer du nogle gange til at spille melodien i et stykke musik, og andre gange er du med til at lave de fede klange i et større orkester sammen med de andre blæseinstrumenter.
Du skal måske nok have lidt lange arme for at starte på basun, men de fleste kan håndtere en basun i 3. klasse. Du skal være lidt tålmodig med dig selv i starten, men du skal nok få styr på teknikken, og inden da kan vi grine sammen af de sjove lyde, der opstår.
Basunen er en messingblæser i familie med trompet og tuba, og du kommer til at kunne spille sammen med andre i et skoleorkester, i Jazzexplosion eller vores store blæserorkester.
Basunen kan lejes på Musikskolen. Du kan få en dæmper med, så du ikke forstyrrer naboerne.
Undervisningssted: Mandag og Torsdag på Musikskolen, Mulighed for Brøndby Strand Skole onsdag
Lærer: Hendrik Jørgensen.
Tilbydes som solo undervisning fra 3.klasse, eller som del af messingværkstedet for 2.-3. klasser.

Basun