Venteliste

Hvorfor er der venteliste?

Vi kan desværre ikke optage alle der gerne vil gå på Musikskolen, derfor har vi venteliste. Du kan optages på venteliste til instrumentalundervisning fra det skoleår du starter i 1. klasse.

Nytter det at stå på venteliste?

Ja! hvert år bliver der ledige pladser - især i sæsonens første måneder, derfor kan det altid betale sig at stå på ventelisten. Ventelisteelever har derudover fortrin ved tilmelding til en ny sæson, derfor er det også en god ide at tilmelde dig efter at tilmeldingsfristen er udløbet.

Husk. Er du på venteliste skal du ligesom alle Musikskolens andre elever gentilmelde dig til ventelisten når du modtager en mail om dette i løbet af april måned.

Prioritering af elever på venteliste

Elever der i den forrige sæson har deltaget i Musikskolens forskoleundervisning (Musik og bevægelse) har fortrinsret til undervisningen i den efterfølgende sæson. I reglementet står reglerne for optagelse fra ventelisten.

Ledige pladser

Der er instrumenter som er mere efterspurgt end andre det er typisk klaver, guitar og violin. Hvis der ikke er plads på dit første ønske så kan du overveje et af de instrumenter, hvor der ikke er så lang ventetid. Når alle tilmeldinger er behandlet inden sommerferien vil du her kunne se om der er ledige pladser.

Husk det er gratis at stå på ventelisten.