Blokfløjte

Hvis du drømmer om at komme hurtigt i gang med at spille et instrument, er blokfløjten et godt sted at starte. Blokfløjten er et melodiinstrument, og sammenlignet med vores andre blæseinstrumenter, er det nemt at lære, så du får følelsen af hurtigt at blive bedre. På den måde er blokfløjten også et godt sted at starte, inden du måske senere kaster dig ud i tværfløjte, klarinet eller et andet instrument.
Der går derfor heller ikke lang tid, før du er med til små koncerter og andre fælles oplevelser. Blokfløjten kræver heller ikke så meget af din størrelse, så det er et instrument, man kan starte lidt tidligere på.
Blokfløjten er en træblæser i familie med tværfløjte, klarinet, saxofon samt obo og fagot. Den kan bruges i alle mulige sammenhænge – og er blandt andet med i vores folkemusikorkester.
Undervisningssted: Musikskolen mandag og torsdag
Lærer: Irene Spranger
Tilbydes som fløjteværksted for 1.-2. klasse og herefter som soloundervisning.

Blokfløjte