Cello

Nu kan du gå til cello på Brøndby Musikskole. Mange synes at celloen er et fascinerende instrument – den spilles med en bue ligesom violin, men den er så stor, at den skal stå på gulvet, mens du sidder med den. Celloen spiller både melodi og de dybe bas toner i orkestret, men kan også bruges som solo instrument.
Al begyndelse er svær, også på cello. Men øv dig derhjemme og vær tålmodig med dig selv, så kommer det stille og roligt til dig. Er du ikke så stor endnu, fås celloen også i mindre størrelser, så du faktisk kan være med fra 2. klasse.
Spiller du cello i Musikskolen, kan du fx spille med i vores folkemusikorkester, eller du vil kunne indgå i forskellige sammenspil med fx vores violinelever.
Celloen kan lejes på Musikskolen.
Undervisningssted: Mandag på Musikskolen
Lærer: Jakob Roland