Klaver

Klaveret er solo instrument og et instrument der bruges i sammenspil, band og orkestre. Klaveret er et tangent instrument i familie med keyboardet.

Nye klaverelever bliver som udgangspunkt tilbudt holdundervisning i form af klaverværkstedet eller tangentværkstedet.
Klaverelever der får soloundervisning skal også deltage i sammenspil.
Klavereleverne spiller med i Skoleorkestrene, i Folkemusikorkesteret, Jazzexplosion, Blæserorkesteret, band og Bigbandet.
Som klaver elev skal du deltage i klaverfællestimer, én lørdag om måneden. Til klaverfællestimerne lærer du noder, akkorder og rytme og vi forbereder dig til at kunne spille med i bands og orkestre, nogle gange spiller vi også både fire- og sekshændigt.
Du kan ikke leje et klaver på Musikskolen og du skal selv have et klaver hjemme. Der er nogle krav til instrumentet, så Musikskolen vil gerne hjælpe med at vælge det rigtige. Ring og snak med Musikskolen eller spørg din lærer hvad du skal købe, så du får mest muligt for dine penge og undgår fejlkøb. Et mekanisk klaver skal stemmes mindst en gang om året, et el-klaver kan bruges med hovedtelefoner.

Undervisningssteder:
Musikskolen onsdag og fredag