Saxofon

På saxofonen kan du hurtigt komme til at spille melodier. Saxofonen er både et solo og et melodi instrument, du kan spille med i små ensembler sammen med klaver eller guitar eller i et rent saxofonensemble, men også i vores store blæserorkester eller bigbandet.
Det kan være en fordel hvis du har spillet på blokfløjte inden du starter på saxofon, men du kan sagtens starte på saxofonen. De findes i mange størrelser, som begynder starter man som regel på altsaxen. Det er et lidt tungt instrument, derfor har vi skrevet at vi tilbyder det fra 3. klasse, men kontakt os hvis du gerne vil prøve om du har statur til at spille på saxofon.
Saxofoner kan lejes på Musikskolen. Saxofonen er en træblæser, i familie med blandt andre klarinetten, du kan købe blade til saxofonen på Musikskolen.
Saxofonen indgår i Musikskolens blæserværksted for begyndere.
Saxofoneleverne spiller med i Skoleorkestrene, Jazzexplosion, Blæserorkesteret og Bigbandet.
Undervisningssteder:
Musikskolen mandag
Brøndby Strand skole onsdag.
Brøndbyvester skole torsdag
Lærer: Emil Hess og Kasper Wagner.
Tilbydes som solo undervisning fra 3.klasse.

Saxofon