Rytmisk sang

Sangundervisning vil lære dig at bruge din stemme rigtigt, og gøre dig bevidst om din stemmes potentiale og dit eget musikalske udtryk.
Der bliver lagt vægt på at møde eleven på den enkeltes niveau med de ressourcer som eleven indeholder socialt, fysisk og musikalsk.
Vi arbejder med tekniske øvelser, tekstanalyse, gehørs- og pulstræning og en bevidst styring af åndedrættet fordi der bruges ganske andre muskler end ved almindelig vejrtrækning. Sangene vælges for det meste i samråd med eleven.

Det er fysisk krævende at gå til sang, det er derfor vigtigt med en daglig arbejdsindsats fra elevens side for at instrumentets kvalitet stiger og udvikles. En vis alder er påkrævet, der undervises derfor i solosang for alderstrinnet 13 år og opefter.

Rytmisk sang