Irene Spranger

Irene underviser i både tværfløjte, blokfløjte, fløjteværksted og ensemble og leder sammen med Søren Larsen Brøndby Blæserorkester. Du kan også møde hende i vores blæserklasse på Brøndby Strand Skole. Når du går til undervisning hos Irene lærer du at spille fløjte legende, du lærer efterhånden at spille melodier efter noder, men også til at at improvisere, komponere og lege med musikken. Du er altid velkommen med egne ønsker til hvad du gerne vil lære at spille og du udvikler efterhånden din egen musiksmag.
Irene kan især godt lide barokmusik, som er musik fra ca. 1650 – 1750 og hun spiller selv gerne på træ-tværfløjter fra gamle dage.
Som 12-årig fandt hun en gammel støvet tværfløjte i sin fars skab og blev grebet af instrumentet med det samme. Og siden hun var 15 år har hun undervist børn i det lokale musikkorps hjemme i Tyskland, og har efterfølgende uddannet sig på konservatoriet i Nürnberg og Tilburg i Holland. Det var også musikken, der bragte Irene til Danmark. Når hun ikke undeviser på Musikskolen, spiller hun bl.a. med i barokorkestret Concerto Copenhagen.
Irene Spranger

E-mail : isr@brondby.dk