Åben Musikskole uge 47

Denne uge kan du hver dag være med på spændende musikaktiviteter, når vi sætter den almindelige undervisning på pause og inviterer alle nysgerrige indenfor i vores univers.

MANDAG: Kæmpe-jam Kl. 16.30-18.30
Vi leger og jammer med elever på tværs af Musikskolens bands, måske med egne numre, måske over noget, alle kender. Kom og spil med, og ellers bare kom og lyt. Mød Søren - Underviser i sammenspil, Hendrik - Underviser i trompet/basun og Kasper - Underviser i Saxofon og klarinet.

Musikhjørnet i SFO Brøndby Strand i SFO'ens åbningstid
Tove sidder klar i SFO'en med strengeinstrumenter og keyboards. Her bliver musik tilgængeligt for alle, og børnene får mulighed for i fred og ro at undersøge et instrument, og at spille på det helt uden voksenkrav til, hvad der er rigtigt og forkert. Mød Tove - Underviser i Musik og Bevægelse/kor

Musik for øjne og ører Kl. 17-19
Vi skriver og spiller musik til videoer og billeder. Vi skal snakke om hvilke stemninger og følelser, der er i det vi ser, og forsøge at overføre dem til vores instrumenter. Alle niveauer og instrumenter er velkomne.
Mød Jakob—Underviser i el-bas og cello.

TIRSDAG: Sangerkoncert i Nygårdskirken Kl. 19.00
Du inviteres til at se og høre hvad sangerne arbejder med. En aften med smukke toner, unikke stemmer og nærværende fortællinger. Mød Sarah—underviser i sang, Johannes og Fredrik—Underviser i trommer

ONSDAG: Åben dør workshop med violin, fløjte og klaver Kl. 16-18
Både for dig, der spiller i forvejen og dig, der er nysgerrig på at prøve de tre instrumenter. Mød Irene—Underviser i sang/Fløjte, Georgios—Underviser i Violin og Gustavo—Underviser i Klaver

TORSDAG: Orkester-Twister Kl. 15.35 og kl. 17.05
Vi vender vores orkestre lidt på hovedet, lægger noderne væk og arbejder med improvisation, lydcollage og drømmen om at lave vores eget nummer. Du kan være med sammen med Skoleorkestret eller sammen med Blæserorkestret. Mød Søren—Underviser i sammenspil, Hendrik— Underviser i trompet/basun og Irene.

FREDAG: Elektronisk Musikstarter Kl. 15-18
Er du nysgerrig på alt det, man kan med vore fede udstyr, eller bare med en almindelig iPad? Musikproduktion er for alle, uanset hvad du kan eller ikke kan i forvejen, og vi leger og eksperimenterer os til en masse fed lyd. Mød Johannes— Underviser i e-musik

FREDAG d. 1. december: Mød Folkemusikorkestret Kl. 9.30 og 10.15
Koncert for indskolingen på Brøndbyøster Skole med masser af
mulighed for at stille spørgsmål og lære os og vores instrumenter bedre at kende. Mød Jørgen—Underviser i harmonika/keyboard,
Georgios og orkestrets elever.

Det er både lærere og elever, der er med til at gøre denne uge til noget særligt, og vi glæder os til at se dig.

For hvem: Alle i Brøndby - både dig, der går i Musikskolen og dig der aldrig har været her før.

Forfatter

Brøndby Musikskole